[ROM][UNOFFICIAL][GT-I9205/9200][SLIMLP][CM-12.1][XENONHD][TEMASEK][5.1.1]

• 2.205 Antworten
  • Letztes Antwortdatum

Which ROMS should I build / Welche ROMS soll ich bauen ?

• TEMASEK CM12

Stimmen: 22 64,7%
  • AICP

Stimmen: 3 8,8%
  • DIRTY UNICORNS

Stimmen: 12 35,3%
  • RESURRECTION REMIX

Stimmen: 8 23,5%
  • LIQUIDSMOOTH

Stimmen: 9 26,5%
  • SLIMKAT

Stimmen: 6 17,6%
  • BEANSTALK

Stimmen: 8 23,5%
  • VALIDUS

Stimmen: 3 8,8%

• Umfrageteilnehmer
    34
  • Umfrage geschlossen .
sileshn schrieb:
@MegaHolic

XenonHD

• @ Silesh

AWESOME !!! :) !!! That's coming veeeeeeeeeery close to the " ace of ♠s " in my personal ranking of rom preferences !!!
Thx a lot for preparing the XenonHD ... I'm looking 4ward 2 testing it ... and I'm pretty sure already that I'm going to like it ( extrapolating now from my experiences made with XenonHD LP ) :)
Thx again ... you rock, maaaaaaaaaan :) thumbs↑↑up

• @ Silesh

HAMMER !!! :) !!! Das kommt dem " ♠ As " in meiner persönlichen ROMpräferenz-Tabelle gaaaaaaaanz nah !!!
Vielen Dank für die Bereitstellung des XenonHD ... Ich freue mich darauf, es zu testen ... und ich bin bereits jetzt ziemlich sicher dass es mir gefallen wird ( Erwartungshaltung jetzt gemäss meiner Erfahrungen mit XenonHD LP ) :)
Nochmals Danke ... du rockst, Maaaaaaaaaaann :) Daumen↑↑hoch

Zuletzt bearbeitet:
  • Danke
Reaktionen: sileshn
Data might not be activated because APN is not set. If that is the case, set is manually.

Anyone having trouble downloading from Mega?

I keep getting stuck at "Decrypting Folder Data"

Wer Probleme ihn von Mega Herunterladen ?

Ich werde immer bei " Decrypting Ordner Data" stecken

• I've put the MM version of XenonHD to a test meanwhile ...

Some PROs:
- It gives a tidy impression ( no bulky gimmicks jungle ! ). This comes close to what I experienced with the slimLP versions and, in the MM era, with CrDroid.
- It comes with superSU which goes well with each and every of my other root-specific apps ( particularly with TB ) ... in contrast to what CMs superuser does to some of my root-specific apps ( including TB ! ). So I hadn't to get rid of that CM superuser first to install superSU.
- It does respond very well to orders it receives by touch of screen ... I would rate it a tiny li'l bit better here than CrDroid.

Some CONs:
- Its APNentries are not set right from the start but have to be added manually ( like Silesh already announced it ). I have never seen this " flaw " in any other LP/MM rom.
- Its buttons' backlight cannot be regulated ( in particular: DISabled ! ) by way of the settings menue. One would have to try to find some app offering a workaround.
- Its settings menue is prone to FC here and there. For instance, it does when one switches back from the sub-entry " notification lights ".

Bottom line:
The good experiences that I've made with XenonHD over the LP era raised my expectations concerning any MM version(s) of that rom. My first impressions about the current MM version say " it's ok " but also say " due to its deficits, it doesn't qualify to push CrDroid away from its position DailyDriver in my WorldOfMega ". I am well aware of the fact that it's the initial version of MM and do hope that things in the XenonHD dept. will be improved by its devs. One thing's for sure:
As long as this improvement doesn't set in or fails to include regulation/disabling of buttons' backlight, XenonHD won't be a DailyDriver for me.

• Ich habe die MM-Version von XenonHD mittlerweile getestet ...

Einige PROs:
- Es verleiht einen aufgeräumten Eindruck ( kein massiger Spielerei-Dschungel ! ). Dies entspricht meiner Erfahrung mit slimLP-Versionen und, in der MM-Ära, mit CrDroids.
- Es kommt mit superSU was gut mit ausnahmslos allen meiner root-spezifischen apps harmoniert ( insbesondere mit TB ! ) ... im Gegensatz zu dem was CMs superuser einigen meiner root-spezifischen apps antut ( einschliesslich TB ! ). Somit musste ich nicht zuerst diesen CMsuperuser loswerden um superSU zu installieren.
- Es reagiert sehr gut auf Anweisungen-per-Display. Hier würde ich es ein klein wenig besser beurteilen als CrDroid.

Einige CONTRAs:
- Seine APNeinträge sind nicht bereits von Beginn an gesetzt sondern müssen per Hand hinzugefügt werden ( wie Silesh es bereits ankündigte ). Diese Unzulänglichkeit habe ich niemals bei irgendeiner LP/MM-rom gesehen.
- Seine Tastenbeleuchtung kann nicht per Einstellungsmenue geregelt ( insb. DEaktiviert ! ) werden. Man müsste also versuchen eine app zu finden, die eine Improvisation bietet.
- Sein Einstellungsmenue neigt hier und da zur Zwangsschliessung, so etwa wenn man vom Unterpunkt " Benachrichtigungslicht " zurückwechselt.

Unterm Strich:
Die guten Erfahrungen die ich mit XenonHD während der LP-Ära machte, hoben die Erwartungen hinsichtlich jedweder MM-Version dieser rom. Meine ersten Eindrücke über die aktuelle MM-Version sagen " sie ist ok ", aber sie sagen auch " aufgrund ihrer Defizite qualifiziert sie sich nicht dafür, CrDroid zu verdrängen von der Position DailyDriver meiner Welt-des-Mega ". Ich bin mir durchaus bewusst darüber, dass es die erste MM-Version ist und hoffe, dass die Zustände innerhalb der XenonHD-Abteilung durch die Entwickler gebessert werden. Eines steht fest:
Solange diese Verbesserung nicht einsetzt, oder sie keine Regulation/DEaktivierung der Tastenbeleuchtung beinhaltet, wird XenonHD keine AlltagsRom für mich werden.

Zuletzt bearbeitet:
  • Danke
Reaktionen: Mr. Obsolet und Mukiai
I don't think there is going to be too much development. All the main developers of xenonhd have left. It is being maintained by one person only at present AFAIK....

• Danke
Reaktionen: Mr. Obsolet und Mukiai
sileshn schrieb:
I don't think there is going to be too much development. All the main developers of xenonhd have left. It is being maintained by one person only at present AFAIK....
• @ Silesh
That's bad / sad news ... Anyway, thx for letting us know ...

• @ Silesh
Das sind schlechte/traurige Nachrichten ... Trotzdem, Danke dass du es uns wissen lässt ...

• Danke
Reaktionen: blubenow, Mr. Obsolet und Mukiai
Temasek v4.7 is online

• Danke
Reaktionen: MegaHolic und Mukiai
And flashed since this morning. All is ffine for now;;-) TY @sileshn

Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:
  • Danke
Reaktionen: sileshn und MegaHolic
• @ Silesh
Hi you ... Thx for your roms time-stamped March 07 :)
From these, I will let myself being " BLISSified " :)

• @ Silesh
Hi du ... Danke für deine mit 07.03. datierten roms :)
Von denen lass ich mich " BLISSifizieren " :)

Zuletzt bearbeitet:
  • Danke
Reaktionen: Mukiai und sileshn
After some days with AOSK:
ROM is stablke exept one unmotivated sudden reboot yesterday.
ROM comes with a lot of internal settings (more than temasek)
The handling and performance is smooth and fast.
Battery life is ok

Issue:
Reconnecting to WLAN is bad. First connect ist fast, after disconnecting (without shuting WLAN down) the reconnect is not working. I have to disconnect my repeater, or reboot the MEGA device. Funny!

• Danke
Reaktionen: MegaHolic und Mukiai
Hi Silesh

Bliss working well. Thanks!

• Danke
Reaktionen: MegaHolic, Mukiai und sileshn
Temasek v.4.7 has the best battery life i've ever had from a long time. Thank you.

• Danke
Reaktionen: MegaHolic, sicfallacy und sileshn
Temasek v 4.8 is online now, cm13 update today too

Zuletzt bearbeitet:
  • Danke
Reaktionen: MegaHolic und sileshn
Flashed V4.8..
Anyone got wake up issue?
Also, I always got force closed on setting everytime after reboot..

• Danke
Reaktionen: MegaHolic
CRDROID, new update online.
###

Note to this WLAN issue reported by me:
That ist not a ROM problem. Our Sys-Admin told me, that he try a new router(D-Link) bit after a lot of complaints he is returning to AVM.

• Danke
Reaktionen: MegaHolic und sicfallacy
zr125 schrieb:
Flashed V4.8..
Anyone got wake up issue?
Also, I always got force closed on setting everytime after reboot..
Update since this morning and no issue here, no problem anywhere for now

• Over the past few days, I've tested the current Bliss and CM:

No problems with Bliss.
I am judgemental against CM for over a year now as none of the CMs that I tried did work without significant flaws. I decided to be open minded once more for CM by trying its latest version – this one, however, confirmed my dislike of the spectrum of CM:
Soon after replacing CMs' superuser by superSU ( which I always do as superuser, in my experience, doesn't perform well with several of my root-specific apps, in contrast to superSU ),
- one of my root-specific apps wasn't able to recognize busy box ( which was properly installed by TB and, in a second attempt, by fresh install from GooglePlay ) and
- another root-specific app partially refused to work ( greyed-out buttons ).
These failures didn't occur in any of the non-CM roms of MM that I've tried ( Bliss, AOKP, XenonHD, CrDroid ... I didn't, and I won't, try Temasek because my experience with it are equally bad as with CM and, additionally, I dislike Temasek as I do prefer roms involving a slim collection of features ).

Currently, I am running my Mega with the latest version of my favorite ... CrDroid. The family of CrDroid of MM has brilliantly stood the test of time for me – with applies to every single one among the five roms comprised.
:) Thx for making it available, Silesh :)

• Während der vergangenen paar Tage habe ich die aktuellen Bliss und CM getestet:

Kein Problem mit Bliss.
Ich bin nun seit über einem Jahr negativ-voreingenommen bzgl. CM weil keine der von mir ausprobierten CMs ohne gravierende Fehler funktionierte. Ich entschloss mich, nochmal offen zu sein für CM und dessen jüngste Version auszuprobieren – diese bestätigte aber meine Abneigung gegenüber dem CM-Spektrum:
Kurz nachdem ich CMs superuser ersetzt hatte durch superSU ( was ich immer mache weil superuser, meiner Erfahrung nach, nicht gut mit einigen meiner root-spezifischen apps zusammenarbeitet, im Gegensatz zu superSU ),
- konnte eine meiner root-spezifischen apps nicht die busybox erkennen ( welche sauber von TB installiert worden war und, in einem zweiten Versuch, durch Neuinstallation aus GooglePlay ), und
- eine andere root-spezifische app verweigerte teilweise ihre Arbeit ( ausgegraute Schaltflächen ).
Diese Ausfälle traten bei keiner der von mir getesteten Nicht-CM roms auf ( Bliss, AOKP, XenonHD, CrDroid ... Ich habe, und werde, Temasek nicht ausprobieren weil meine Erfahrungen damit genauso schlecht sind wie mit CM und mir zudem Temasek nicht gefällt weil ich roms mit schlanker Featuresammlung bevorzuge ).

Aktuell habe ich mein Mega mit der jüngsten Version meines Favoriten am Laufen ... CrDroid. Die CrDroid-Familie unter MM hat bei mir brilliant den Test der Zeit bestanden – was für jede einzelne der fünf enthaltenen roms gilt.
:) Danke für deren Bereitstellung, Silesh :)

Zuletzt bearbeitet:
  • Danke
Reaktionen: Mr. Obsolet
Hmmmm...having Wifi problems (like Mr,Obsolet) on Bliss 0307-1449
After opening Wifi no signal. Flicks between Connected no internet connection and disconnected.
If I close file and re-open it connects.
Don't believe its a router problem as other things work.

Hmmmm ... mit Wifi Probleme ( wie Herr , Obsolet ) auf Bliss 0307 bis 1449
Nach Wifi Öffnen kein Signal . Flicks zwischen Connected ohne Internetverbindung und getrennt.
Wenn ich Datei und wieder öffnen zu schließen verbindet .
glauben, seine nicht einen Router Problem wie andere Dinge funktionieren.

• Danke
Reaktionen: Mr. Obsolet
• After an entire day now with the latest CrDroid I can say:
I have nothing to complain about it.

• Nach nunmehr einem ganzen Tag mit der/m jüngsten CrDroid kann ich sagen:
Es gibt für mich nichts dabei zu bemängeln.

• Danke
Reaktionen: Mr. Obsolet und sicfallacy
Hello everyone. I have since the Temasek 4.5 the problem, my Mega when the display is off, to turn it back on. neither the home button, even with the power button. only if I have the home button 2x press in order to start the camera from standby, or hang the Mega to the current, then does that might display on. I now have the V 4.8 reinstalled and previously made full wipe. all without success.

hallo an alle. ich habe seit der Temasek 4.5 das problem, mein Mega bei abgeschaltetem Display, wieder einschalten zu können. weder mit der home taste, noch mit der power taste. nur wenn ich die home taste 2x drücke, um die kamera so aus dem standby zu starten, oder das Mega an den strom hängen, dann geht das display vielleicht an. ich habe jetzt die V 4.8 neu installiert und vorher full wipe gemacht. alles ohne erfolg.

• Danke
Reaktionen: Mukiai