sunra
Dauer-User
- 551
Hi! Also wie hoch kannst du denn dein SGS takten bis es instabil wird?
Es könnte wie gesagt durch ov erst recht instabil werden. Mehr Volt muß hier nicht unbedingt positiv sein soweit ich das gelesen habe.
Ansonsten könnte ich da auch nur probieren gewisse Werte manuell zu ändern.
Aber mir ist das ehrlichgesagt zu heikel zumal ich da keinen Nutzen draus ziehen könnte.
Edit: Der richtige Thread zu dem Thema wäre wohl der hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1041532
Tk-Glitch bietet auch verschiedene Kernelvarianten an, welche so weit ich das verstanden habe die Produktionsunterschiede der CPU ausgleichen sollen.
Es könnte wie gesagt durch ov erst recht instabil werden. Mehr Volt muß hier nicht unbedingt positiv sein soweit ich das gelesen habe.
More volts is not always equal to more stability. Try to add more UV (less volts) if the frequency you're trying to achieve is unstable.
Considering all phones will respond differently to OC/UV, to tweak the values to suit your device will be required.
Ansonsten könnte ich da auch nur probieren gewisse Werte manuell zu ändern.
Aber mir ist das ehrlichgesagt zu heikel zumal ich da keinen Nutzen draus ziehen könnte.
Edit: Der richtige Thread zu dem Thema wäre wohl der hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1041532
Tk-Glitch bietet auch verschiedene Kernelvarianten an, welche so weit ich das verstanden habe die Produktionsunterschiede der CPU ausgleichen sollen.
What are the differences between High, Medium and Low leakage ?
All produced chips aren't equal, and some will be "better shaped" than others, using power more efficiently and heating less. This new concept I added in V11 tends to cover most chips, depending on their quality.
The idea is to modify some internal voltage values of the SoC to help a good CPU in a poor environment (GPU/controller/memory) to shine. Of course it won't do miracles if your CPU is poor to begin with, but it's a very rare case.
Low leakage chips are the best on the paper, needing less volts and heating less than others.
High leakage represents the majority of produced chips in our SGS.
I found with beta testers that even if a chip looks poor at OC/UV at first, it'll generally have much potential still. I was able to get a 1.2GHz no UV max stable GS to 1.5GHz -50mV rock solid, and even able to push 1.7GHz for benchmarking and other tests using this new concept.
Of course this is all new and it'll take some time and heavy testing to find best settings for most devices, but I think it's a very interesting thing, and I hope I'll be able to find a way to change modes on-the-fly, making this function a must in the future especially in OC/UV kernels.
Zuletzt bearbeitet: