A
ansorgj
Erfahrenes Mitglied
- 80
loopi schrieb:Kleiner Tipp. bq selbst empfiehlt sich an das Kamera Team zu wenden. Gerade für solche Themen, Bugs (Englisch)
camera@bq.com
Habe ich gemacht und prompt (nach 3 Tagen) Antwort erhalten!
Ich habe mich konkret auf die Aufnahmen von @madelgijs in Aquaris X Pro - [Kamera] Zeigt her eure schönsten Fotos und Videos vom Aquaris X Pro - (keine Diskussion/Fragen) bezogen und wegen der fehlenden Details/geglätteten Flächen gefragt.
Die Antwort ist recht ausführlich, erscheint mir ehrlich und ist nicht spanisch
Bezüglich der aufgezeigten Probleme in den Beispiel-Bildern
... noise starts to become a problem and in automatic mode, our noise reduction algorithms start to kick in. In the X Pro case, this algorithm takes 8 pictures and reduces noise and enhances the image using these multiple inputs. We are aware of a certain loss of sharpness and detail in some pictures and we are already improving this.
... but still we don't recommend using HDR when lighting conditions are poor. We're still working on a solution, so you will need to wait a few more updates until these situations are 100% resolved
... although we will try to improve our compression algorithms ...
Generelle Anmerkung
the X Pro is the first device to have what we call Camera3 which is our redesigned camera solution for all our new and old devices ... offering support and features ... hopefully for many years
using our JPEG option, the most you will get is 4MB pictures
Und Anmerkungen zu HDR
- HDR is mostly meant for backlit and strong lighting conditions.
- we don't recommend using HDR when lighting conditions are poor
- HDR technology does not have specific technology to stabilize images in low light whereas the automatic mode (HDR Auto or HDR off) does have these options so we recommend using these when light is poor
Die Neugier hat gesiegt und dank eines Sonderangebotes heue habe ich mir nun doch ein Gerät bestellt. Ich bin gespannt ...
.. vor allem auf die Glas-Rückseite